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[CES2024] LG 월드 프리미어 하이라이트 영상 공개!

2024-01-10 LG전자

인공지능을 넘어 공감지능으로 진화하는
LG전자 AI기술의 3가지 차별점이 궁금하다면?
(*영상 우측 하단에서 한글 자막을 설정해주세요)

원고

안녕하세요, 여러분.
라스베이거스에서 새해를 시작하게 되어 기쁩니다.
방금 본 라이프스굿 브랜드 영상은 우리의 신념을 담고 있습니다.
새로운 것에 용감하게 도전하면 삶은 더 좋아질 수 있습니다.
LG전자는 지난해 스마트한 생활 솔루션 기업으로 과감한 사업 전환을 선언했습니다,
스마트한 생활 솔루션 기업으로
우리는 소비자 대면 사업을 해오며 글로벌 고객과 그들의 생활공간을
풍부한 이해를 쌓아왔습니다.
이제 우리는 모빌리티, 상업, 심지어 가상 공간까지
이전에는 없던 새로운 고객 경험을 연결하고 창출함으로써 가상 공간으로 사업을 확장하고 있습니다.
LG가 집중하고 있는 고객 경험 영역은 3C2S입니다.
이는 케어, 연결성, 맞춤화, 서비스 소화 및 지속 가능성을 의미합니다.
그리고 이 여정에서 AI 기술이 가장 중요한 원동력 중 하나라는 것을 잘 알고 있습니다.
LG의 초점은 AI가 실제로 현실 세계에 어떤 변화를 가져올 수 있는지에 있습니다.
실질적인 혜택을 제공하는 데 초점을 맞추고 있습니다.
우리는 모두 AI를 인공지능의 약자로 알고 있지만, LG에서는 이를 애정 어린
지능으로 재정의하고자 합니다.
인공지능은 더 배려하고 공감하며 세심하게 배려하는 더 나은 고객 경험을 제공해야 합니다.
이제 LG 제이아이만의 차별점이 궁금하실 겁니다.
바로 방대한 규모와 깊이 있는 데이터의 풍부함입니다.
인공지능 센서가 탑재된 5억~7억 개의 LG 제품은 사용자의 신체적, 정서적 특성을 학습하고
현실 세계의 신체적, 정서적 생활 패턴을 학습하고 분석합니다.
우리는 다양한 공간에서 수십억 개의 LG 스마트 제품과 기타 IoT 기기에서 실시간으로 수집되는 실제 생활 데이터를 활용할 수 있는 특별한 기회를 얻었습니다.
우리의 데이터는 실제 기기와의 상호작용을 의미합니다.
실제 주변 환경과 사용자의 행동 패턴, 심지어 감정 상태까지, 이러한 다방면의 데이터를 통해 진정으로 가치 있는 실생활과 지식, 인사이트를 학습할 수 있습니다.
우리가 구상하는 LG의 인공지능 두뇌는 조율된 프로세스를 갖춘 강력한 엔진입니다.
이는 고객 인사이트와 지식 아카이브를 기반으로 구축된 자체 대규모 언어 모델에 기반한 고급 추론 프로세스를 통해 고객의 니즈를 집중적으로 파악하는 것에서 시작됩니다.
AI 두뇌는 물리적 장치를 오케스트레이션하여 가시적인 행동을 유도하는 최적의 솔루션을 생성합니다.
이를 오케스트레이션 인텔리전스라고 부르는 이유는 실시간 생활 데이터를 통합하고 여러 디바이스에서 고객의 선호도에 맞게 간단하게 오케스트레이션하여 주변 환경에 맞는 고객 경험을 만들어내기 때문입니다.
인텔리전트 공간 서비스, 이것은 우리가 AI에 대해 책임져야 할 주제로 이어집니다.
LG는 자체 데이터 보안 시스템을 공유하며 모든 단계의 보호를 보장하기 위한 당사의 약속을 완벽하게 구현합니다.
책임감 있는 인텔리전스를 약속합니다.
LG가 실시간 생활 인텔리전스에 기반한 애정 어린 인텔리전스, 오케스트레이션된 인텔리전스와 함께 책임감 있는 인텔리전스를 위해 노력하는 방법에 대해 이야기해 보았습니다.
고객이 주인이 되어야 합니다.
인생은 좋은 것입니다.
이것이 AI 시대에도 고객의 더 나은 삶을 위한 우리의 확고하고 타협하지 않는 약속입니다.
CES에 감사드리며 즐거운 시간 보내세요.
특히 수천 가지의 새로운 아이디어가 쏟아지는 CES에서 말이죠.
하지만 중요한 질문은 여러분의 가정 생활이 정말 더 스마트하고 더 나아질 수 있을까요?
제품과 기술에서 삶과 경험으로 관점을 바꿔야 합니다.
우리를 더 나은 삶으로 이끄는 실제 문제, 필요, 열망.
새로운 채팅을 통해 LG 씽큐와 직관적인 상호 작용을 할 수 있습니다.
집 공간을 훨씬 더 총체적이고 다차원적으로 인식할 수 있는 새로운 3D 홈 뷰.
씽큐의 세계를 집안 공간 구석구석으로 확장합니다.
따라서 어디서나 생각하기 플랫폼에 액세스할 수 있으며, 모든 기기가 인터페이스가 됩니다.
곧 새로운 스마트 홈 허브가 출시될 예정이니 기대하셔도 좋습니다.
이는 여러분과 여러분의 삶에 대한 훨씬 더 많은 데이터를 의미합니다.
그렇기 때문에 우리는 온 디바이스 AI를 사용하여 데이터를 집 안에 보관할 수 있도록 지원합니다.
LG는 이 분야에서 가장 개방적인 플랫폼 중 하나가 될 것입니다.
지속적인 기능 업데이트와 진화하는 사용자 경험으로 완전히 새로운 표준을 제시하는 씽크 업 가전제품을 선보이며 업계를 변화시키고 있습니다.
제로 수준의 홈 경험.
LG전자는 씽큐 2.0을 통해 혁신적인 홈 서비스 개념을 도입하고 있습니다.
이를 위해 LG전자는 독자적인 운영체제를 개발하고 인공지능 칩셋을 적용했습니다.
이러한 비전을 실현하기 위해 일상 생활에 자연스럽게 녹아들 수 있도록 설계된 스마트홈 인공지능 에이전트를 선보입니다.
애정 어린 지능으로 스마트홈을 관리하고, 사용자와 소통하며, 공감까지 표현할 수 있습니다.
씽크 유 업 2.0과 스마트홈 AI 에이전트의 결합으로 집안일 부담을 크게 줄여 고객이 집에서 훨씬 더 많은 자유 시간을 즐길 수 있게 될 것입니다.
새로운 알파 11 AI 프로세서를 소개하게 되어 영광입니다.
이전 제품보다 4배 향상된 성능을 갖춘 알파 11 AI 프로세서는 LG 올레드 TV가 사용자를 인식하고 사용자의 요구를 이해하며 사용자의 선호도에 따라 경험을 더욱 개인화할 수 있도록 해줍니다.
작년에 우리는 LG OLED 리더십 10주년을 맞이했고, 올해는 LG 웹OS 10주년을 맞이하게 되어 기쁩니다.
LG와 협력하여 LG TV에 구글의 강력한 기능을 제공하게 되어 정말 기쁩니다.
오늘, 2024년에 출시될 LG TV에 크롬캐스트가 내장된다는 기쁜 소식을 전하게 되어 매우 기쁩니다.
LG 및 감사 제품들이 구글 홈과 더욱 원활하게 작동할 수 있도록 협력하고 있습니다.
Google은 LG와 함께 생활 속 모든 기기가 서로 더 잘 작동할 수 있도록 최선을 다하고 있습니다.
LG의 대표적인 OLED 팀을 소개해드리겠습니다.
세계 최초의 4K 무선 투명 OLED TV인 OLED T도 디자인의 오브제가 됩니다.
지금까지는 상상할 수 없었던 위치에 놓을 수 있습니다.
LG의 시그니처 OLED T를 사용하면 이만큼 완벽하게 인테리어에 녹아들 수 있는 TV는 없었습니다.
OLED T는 화면 경험을 재정의한다고 해도 과언이 아닙니다.
LG TV는 첨단 SUV 솔루션으로 언덕 위에서도 민첩하게 움직이는 미래 자동차의 생활 공간을 상상합니다.
우리는 이러한 솔루션을 AlphaWare라고 부르고 싶습니다.
알파웨어는 혁신적인 사용자 중심 소프트웨어 솔루션을 선도하는 최고의 기업입니다.
현재 알파웨어는 베이스웨어, 오프웨어, 플레이웨어, 메타웨어라는 네 가지 주요 카테고리로 구성되어 있으며, 올해 안에 카테고리를 확장할 계획은 없습니다.
LG의 최첨단 디지털 콕핏 시스템이 탑재된 자동차의 운전석에 앉아 RMR 플랫폼과 인공지능, 5G 텔레매틱스 기술을 체험하는 모습을 상상해 보시기 바랍니다.
운전자가 좌석에 앉자마자 차량은 애정 어린 지능을 통해 운전자를 인식하고 나만의 맞춤형 화면을 표시하여 운전자를 맞이합니다.
꽤 멋지지 않나요?
LG ACP는 차량 내 엔터테인먼트 허브 역할을 합니다.
WebOS로 구동되는 이 제품은 실시간 스트리밍을 통해 고화질 비디오와 음악을 차 안에서도 즐길 수 있으며, 집에서 즐기는 것과 동일한 뛰어난 사운드와 디스플레이 품질을 제공합니다.
우리는 미국 텍사스 주에 미국 최초의 생산 책임 공장을 설립합니다.
새로운 공장에서 전량 생산할 예정입니다.
이 새로운 공장은 미국 시장용 충전기를 생산할 예정이며, 이러한 모멘텀을 유럽과 아시아를 포함한 다른 시장으로 확장할 계획입니다.
소비자 인사이트에 기반한 종합적인 솔루션을 위해 CTO는 이제 디지털 사이니지, 전기차 충전 솔루션 등 다양한 LG의 선도적인 제품을 한 곳에서 편리하게 이용할 수 있습니다.
함께 해주신 모든 분들께 감사드리며 CES 2024를 즐기시기 바랍니다.

Good morning everyone.
It’s always great to start the new year here in Las Vegas.
The life’s good brand film we just watched captures our belief.
Life can be even better if you bravely take on new challenges.
LG Electronics made a bold business transformation announcement last year to a smart,
life solution company.
We have been in the consumer facing business, gaining rich understanding of global customers
and their living spaces.
We are now expanding our businesses into other spaces like mobility, commercial and even
virtual spaces by connecting and creating new customer experiences like never before.
LG’s focus area for customer experience is what we call 3C2S.
It stands for care, connectivity, customization, service digestion and sustainability.
And in this journey, we recognize AI technology is one of the most essential enablers.
LG’s focus lies in how AI can actually make a difference in the real world providing
the tangible benefits to our customers.
We all know AI stands for artificial intelligence, but in LG, we would like redefining as affectionate
intelligence.
AI should bring better customer experience that is more caring, empathetic and attentive.
Now you may wonder what unique about LG J.I.
The richness of data from its vast scale to the depth of its quality.
500 to 700 million LG products with AI-sported intelligence sensors are optimized to learn
and analyze your physical and emotional life patterns in the real world.
We have a unique opportunity to leverage the real life data, gathered from the billions
of LG smart products and other IoT devices across various spaces in real time.
Our data stands to your interactions with real devices.
The actual environment around you and your behavior patterns and even your emotional
state, these multi-faceted data enable us to learn truly valuable real life, knowledge
and insights.
The AI brain of LG that we envision is a powerful engine with orchestrated processes.
This starts from focusing customers’ needs, involved advanced reasoning processes powered
by our own large-language model which is built upon our customer insight and knowledge
archive.
The AI brain generates optimal solutions to prompt tangible actions by orchestrating
physical devices.
So we call this orchestrated intelligence because incorporating real-time life data and orchestrated
simply across your multiple devices uniquely tailored to your preferences, crafting a
customer experience for your surroundings.
Intelligent spatial services, this brings us to the subject of our responsibility for
AI.
LG shares our own data security system with fully embodies our commitment to ensure protection
at every stage.
We commit to responsible intelligence.
We talked about how LG embraces AI as affectionate intelligence, powered by real-time life
intelligence, in sync with orchestrated intelligence and striving for responsible intelligence.
Our customers should be the one in control.
Life’s good.
This is our solid and uncompromising promise of better life for our customers, even in
the age of AI.
Thank you and enjoy CES.
Especially here at CES with thousands of new ideas.
But here’s the big question, is your home life really smarter and better?
Change in perspective from products and technology to life and experience.
The real problems, needs and aspirations that drive us towards a better life.
Intuitive interaction with LG think you as you will find the new chat think you.
New 3D home view for a much more holistic, multi-dimensional awareness of your home space.
We are extending the world of think you to every corner of your home space.
So you can access think you platform wherever you are, everything you device becoming an
interface.
We’ll soon be bringing out a new smart home hub and you back, it’ll be beautiful.
This means a whole lot more data about you and your life.
Which is why we are using on device AI to help you keep your data within your home.
We are going to make LG think you one of the most open platforms in this field.
We transform the industry by introducing the think you up appliances, setting a whole new
standard with continuous feature updates and evolving user experience.
Zero-level home experience.
We are introducing innovative home SS service concept with think you up 2.0.
To make this possible, LG developed a specialized operating system and the LG applies AI chipset.
To help realize our vision, we are introducing a smart home AI agent designed to seamlessly
fit into your daily life.
With its affectionate intelligence, it can take care of your smart home, communicate with
you, and even show your empathy.
The combination of think you up 2.0 and the smart home AI agent will greatly reduce the
burden of household chores that our customers enjoy considerably more free time at home.
It’s my privilege to introduce you to our new Alpha 11 AI processor.
With four times, four times the performance of its predecessor, the Alpha 11 AI processor
allows LG OLED TVs to recognize you, understand your needs, and further personalize experiences
according to your preferences.
Last year, we marked 10 years of LG OLED leadership, and this year, we’re excited to celebrate
the 10th anniversary of LG WebOS.
We’re really excited to be collaborating with LG to bring the power of Google to LG TVs.
Today, we’re thrilled to announce LG TVs in 2024 will now have Chromecast built in.
So we’re collaborating to make LG and thank you products work more seamlessly with Google
Home.
Together with LG, we’re committed to making all the devices in your life work better together.
Allow me to introduce you to LG’s signature OLED team.
The world’s first 4K wireless transparent OLED TV, OLED T also becomes an object of design.
You can place it in locations unimaginable until now.
With LG’s signature OLED T, there’s never been a TV that can blend into your decor as perfectly
as it can.
It’s fair to say OLED T redefines your screen experience.
At LG TVs company, we envision future automobile agile living space on hills powered by our
advanced SUV solutions.
We’d like to call these solutions AlphaWare.
AlphaWare is the best in leading innovative user-centric software solutions.
At present, AlphaWare consists of four major categories that we’d like to refer to as
baseware, off-sware, playware, and metaware, and no category expansion is planned within
this year.
I want you to picture yourself behind the wheels of a car equipped with LG’s cutting-edge
digital cockpit system, display a RMR platform, AI, and 5G telematics technology.
As soon as you get into your seat, your car recognizes you through affectionate intelligence,
displaying your own personalized screen to greet you.
Pretty cool, right?
LG ACP serves as an in-vehicle entertainment hub.
Powered by WebOS, it enables real-time streaming, bringing high-definition videos and music
into your car, and delivering the same exceptional sound and display quality you’re used to at home.
We are establishing our first ever charge of production factory in the United States
in the state of Texas.
The new factory will manufacture absolutely.
This new factory will manufacture charges for the U.S. market, and we anticipate extending
this momentum to other markets, including Europe and Asia.
For a comprehensive solutions rooted in our consumer insights, CTOs can now access a diverse
range of LG’s leading products such as digital signage, EV charging solutions, all conveniently
available under one roof.
Thank you all so much for joining us and enjoy CES 2024.

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https://www.youtube.com/watch?v=i75tS3At-VA&t=14s